WIARYGODNY STANDARD
Podejście procesowe
Historia
Słownik badań
F2F (PAPI/CAPI)
Face to Face – badania, w których wywiady przeprowadzane osobiście przez ankietera z użyciem kwestionariusza papierowego (PAPI), lub ze wspomaganiem komputerowym (CAPI).
CATI
Computer Assisted Telephone Interviews - badania, w których wywiady telefoniczne prowadzone są przez ankietera z centrum telefonicznego (CATI) lub innego zaadaptowanego miejsca, w tym cati@home
SAQ
Self Assessment Questionnaire - badania w których ankiety wypełniane są samodzielnie przez respondentów, w których narzędzie badawcze (kwestionariusz) dostępne jest offline.
QUAL
Qualitative research - badania jakościowe to rodzaj badań eksploracyjnych, których celem jest identyfikacja i pogłębiona analiza motywów i schematów działania. Badania te realizowane są na małych próbach, które nie dają podstaw do wnioskowania statystycznego.
RA
Retail Audit - badania polegające na zbieraniu danych z punktów sprzedaży detalicznej
MS
Mystery Shopping - badania (tzw. „tajemniczy klient”), które umożliwia obiektywną ocenę poziomu jakości świadczonych usług, wskazując jednocześnie płaszczyzny funkcjonowania punktu sprzedaży produktów i usług wymagające poprawy
CAWI
Computer Assisted Web Interview - Ogólnie badania realizowane za pośrednictwem Internetu, w których narzędzie badawcze (kwestionariusz) dostępne jest online dla respondentów, bez pośrednictwa ankietera czy badacza (w tym badania na panelach internetowych)
Panel CAWI
Online Research Panel - zarządzanie internetowym panelem badawczym, zapewniającym przeprowadzanie badań ilościowych na reprezentatywnej grupie panelistów.